عجایب هفتگانه جدید جهان + عکس

با عجایب هفتگانه جدید جهان روبه‌رو شوید

دیگر باغ‌های معلق بابل و نیایشگاه آرتیمیس و چراغ اسکندریه آنقدرها هم خیره‌کننده نیستند. بیشتر عجایب 7‌گانه قدیمی، دیگر در جهان موجود نیستند و امروزه کاملا از بین رفته‌اند. عجایب هفتگانه جدید در نوع خود کاملا منحصر به شخص بوده و هستند. خودتان را آماده کنید تا با لیست جدید عجایب هفتگانه جهان روبه‌رو شوید.

1- مجسمه مسیح رهایی بخش در ریو

مسجد مسیح رهایی بخش,عجایب هفتگانه جهان

مجسمه مسیح رهایی بخش در ریو یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان می باشد

تندیس مسیح ( به پرتغالی:Cristo Redentor) مجسمه مشهوری هست که در برزیل در شهر ریو دوژانیرو قرار دارد که مجسمه مسیح منجی هست. این تندیس با ۳۹٫۶ متر بلندي در سال ۱۹۲۶ و در ارتفاع ۷۱۰ متری و وزن مجسمه حدود ۶۳۵ پیکر، نوک کوه کورکووادو ساخته شده هست. مجسمه ذکر شده وضعیت ایستاده عیسی مسیح را در حالی که دستان خود را کاملا باز نموده هست نشان می دهد که این وضعیت بیانگر پذیرش تمامی انسان ها در آغوشش هست. مجسمه مسیح ریو بعنوان پنجمین مجسمه بزرگ مسیح در جهان شناخته شده هست و چهارمین تندیس بزرگ دنیا هست. این مجسمه زیبا که یکی از عجایب هفتگانه جدید هست

2- ال کاستیلو در چیچن ایتزا

ال کاستیلو,عجایب هفتگانه جدید

ال کاستیلو در چیچن ایتزا از عجایب هفتگانه جدید دنیا

« هرم چیچن ایتزا ال کاستیلو»، قطعاً یکی از جذاب ترین جذب های گردشگری مکزیک هست که به روش تحیر انگیزی طرح‌ریزی 3 لایه دارد و سبب اعجاب همگی شده هست. کلمه چیچن ایتزا به معنی« در کنار دهانه چاه ایتزا» هست که خود« ایتزا» احیاناً در زبان مایاها به معنی طلسم یا جادویی بوده هست. این تاثیر جزء میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. یکی از جذابیت های معماری این بنا، ۹۱ پله ای هست که در هر 1 از 4 جهت آن مشاهده می شود. بدین ترتیب در مجموع این معبد دارای ۳۶۴ پله هست. اما برای آمدن به معبدی که در بالاترین نقطه ی هرم قرار گرفته هست، گردشگران و بازدیدکنندگان باید 1 پله ی ديگر را طی کنند که در مجموع با ۳۶۵ پله روبرو میشوند و این یکی از اعجاب این مبعد هست؛ به دلیل آن که شمار پله های آن با شمار روزهای سال مساوی هست. این مکان در سال ۲۰۰۷ میلادی بعنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا ی جدید انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:  کلیسا ایا ایرنه از اماکن گردشگری استانبول

3- ماچو پیچو در آندس، پرو

ماچو پیچو,عجایب هفت گانه جهان

ماچو پیچو معروف به اینکا توسط 1 باستان شناس کشف شد

ماچوپیچو یا ماچو پیکچو (به اسپانیایی: Machu Picchu) شهری با دیوارهای سنگیِ جلا داده‌شده که مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌هست. اولین بنای این سریال این‌تی‌هوآتانا (به اسپانیایی: Intihuatana)، معبد خورشید که اتاقی با ۳ پنجره و در منطقه‌ای از ماچو پیچو که باستان شناسان آن را منطقهٔ مقدس می‌نامند، می‌باشد. “ماچوپیچو, شهرگمشده اینکاها” در حدود سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته‌شده و صدها سال پیش در روزگار پیروزی اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌هست.

ماچوپیچو جز میراث جهانی در یونسکو ثبت شده و امروزه آن را جز عجایب هفتگانه جدید به شمار میاورند.

4- شهر تاریخی پترا در اردن

شهر تاریخی پترا,عجایب هفت گانه دنیا

شهر تاریخی پترا در اردن به عنوان جواهر اردن محسوب میشود و جز عجایب هفتگانه جدید دنیا به حساب می اید

پترا شهری تاریخی در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر امان هست که درگذشته پایتخت حکومت باستانی نَبَطی‌ها بوده هست. این شهر در سده ۴ پیش از میلاد و در روزگار تمدنِ نبطی‌ها ساخته شده‌بود. طبق گفته ی بسیاری این شهر با توجه به ساختار خارق العاده و کنده کاری های خیره کننده ای که در دل سنگ های خود دارد از دایره ی قدرت افراد در آن روزگار دور بوده و تنها جن ها و فرازمینی ها می توانستند سازنده ی آن باشند. شهر پترا مکان حکومت نبطی ها به مدت ۲۰۰ سال بوده و با توجه به شواهد تاریخی و آنچه که از این شهر می توان مشاهده کرد حکومتی باعظمت و پر رونقی را داشته اند. پترا در لیست میراث فرهنگی جهان قرار دارد و جزء یکی از “عجایب هفتگانه” جدید قرار گرفته هست

بیشتر بخوانید:  دریاچه ی طبیعی جوکولسارلون در جمهوری ایسلند

5- کولوسئوم در رم

کولوسئوم در رم,عجایب هفتگانه دنیا

کالاسئوم جالب ترین ساختمان بنا شده توسط امپراطوری رم هست

کولوسئوم 1 تماشاخانه در شهر رم در ایتالیا هست. کولوسئوم بزرگ ترين تماشاخانه در امپراتوری روم بوده هست. این آمفی تئاتر بزرگترین از نوع خود در امپراتوری روم باستان بوده هست. شمار صف های نیمکت آن به شمار پنجاه هزار میرسد و دارای ۸۰ در ورودی هست. این بنا به علت ردشدن و مرور اسان جمعیت به درون و بیرون صحنه یکی از شاهکارهای مهندسی هست در بالای این 3 طبقه اصلی، طبقه زیرشیروانی حاوی ستون های مستطیل شکل سبک قرنتی قرار دارد، فضای بین ستون ها با ۴۰ رقم پنجره کوچک مستطیل شکل پر شده هست. در اقبال بالا، دیوارکوب ها و بندگاه هایی موجود هست که تیرک هایی را که سایبان ها به آن ها آویخته هست، نگه داشته اند. این تاثیر هم اکنون بعنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید به شمار می رود.

6- تاج مکان در هندوستان

عجایب,عجایب 7 گانه جهان,عجایب هفت‌گانه دنیا

(تاج مکان با بها ترین ساختمان ساخته شده در هند و جز عجایب هفتگانه جهان)

تاج مکان از پرآوازه ترین بناهای دنیا و مقبره زیبا و باشکوهی هست که در نزدیکی شهر آگرا و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده هست و یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان به شمار میرود . معماری این ساختمان ترکیبی از معماری ایرانی و معماری گورکانی هست و در ساخت آن ۲۰٬۰۰۰ هنرمند به رهبری معمار ایرانی، احمد لاهوری و برادرش حمید لاهوری شرکت داشته اند. این مقبره سازه ی مرمری سفید رنگ بزرگی هست که روی ورق ی مرمری عظیمی قرار دارد و حاوی 1 ساختمان متقارن با 1 ایوان و گنبد و مناره ها می شود. تماشایی ترین خصوصیات این مقبره گنبد مرمری و زیبای آن هست که حدود ۳۵ متر ارتفاع دارد و اغلب گنبد پیازی نامیده می شود.

بیشتر بخوانید:  باغ فردوس تهران یکی از باغ‌های زیبا

7- دیوار بزرگ چین

عجایب,عجایب 7 گانه جهان,عجایب هفت‌گانه دنیا

(دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه جدید دنیا  و یکی از بهترین بناهای ساخته شده توسط بشریت)

دیوار چین طولانی ترین و بزرگ ترين سازهٔ مهندسی تدافعی و نظامی از لحاظ روزگار ساخت در دنیا هست. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۲۱٬۱۹۶ کیلومتر امتداد یافته هست و در سال ۱۹۸۷ میلادی در لیست میراث جهانی ثبت گردیده هست. جالب هست که بدانید مقصود از ساخت این دیوار محافظت از کشور چین دربرابر حمله مغول ها بود که در آخر سبب بی‌حالی بیش تر دولت کشور چین شد. دیوار چین از عجایب 7 گانه قدیمی به شمار می رود.

منبع: خوی وب و بیتوته

مطلب پیشنهادی

معرفی کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی به عنوان مکان اقامتگاه برای سران دولتی در ترکیه بنا شد قصر بیلربیی …