نکات مهم در طراحی پوستر فیلم

طراحی پوستر, پوسترهای فیلمطراحی پوستر, پوسترهای فیلم یک ویدیوی خوب همچنین یک فرصت تجاری خوب است. سریال هایی مانند آواتار و بتمن: شوالیه تاریکی نمونه های خارجی هستند، در حالی که سریال های وست مینستر نمونه های داخلی هستند. این روزها ساختن فیلم های چند میلیارد دلاری غیرعادی نیست. بیشتر فیلم های سینماگران بزرگی چون مهرجویی، کیمیایی، کیارستمی و… در ایران اکران شده است. بیش از صدها میلیون تومان می فروشند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه این فیلم ها این همه فروش داشتند؟ چگونه تماشاگرانی را که فیلم را ندیده اند تشویق می کنید آن را تماشا کنند؟ پاسخ این سوالات را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: تبلیغات. اگر فیلمی تبلیغ نشود، هرگز آن را نخواهید دید. حالا این فیلم را اسکورسیزی یا بقال خیابان شما ساخته است! یکی از موثرترین روش ها برای تبلیغ یک فیلم، پوستر است. در این پست با نحوه جلب توجه، ایجاد علاقه و جذب افراد به فیلم آشنا می شوید 1) توجه 1.1) دزدیدن چشم رهگذر ساده ترین فرمولی است که هر طراحی خوب باید بداند.از توجه، الف توجه کردن است، علاقه به علاقه مندی و جالب بودن، د میل کردن، الف عمل کردن و واکنش نشان دادن است.این فرمول اساس هزاران کمپین تبلیغاتی بوده است. مهمترین مرحله در این فرمول اولین مرحله است که توجه عابران را جلب کرده و آنها را به نگاه تشویق می کند. برای جلب توجه رهگذران نیازی به استفاده از تصاویر تحریک آمیز و پر زرق و برق ندارید. با این حال، این یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه مردم است و جای تعجب نیست که هالیوود به چنین فیلم هایی روی می آورد! طراحان می توانند با استفاده از تصاویر بازیگران فیلم یا با نمایش بخشی از فضای فیلم (کمدی، عاشقانه، اکشن، ترسناک و …) روی پوستر، درک داستان فیلم را برای مخاطب آسان تر کنند. برخی از پوسترهای کلاسیک زیبایی خاصی ندارند و از نظر طراحی نیز برجسته نیستند. اما استعداد جلب توجه مردم را دارند. استفاده از پس زمینه متحرک و جذاب، نماهای سر و گردن بازیگران سینما و نورپردازی یکی از راه هایی است که رهگذران را مجبور می کند برای چند دقیقه به بیلبورد نگاه کنند. آنها مضمون (جنبه های اخلاقی و دراماتیک فیلم) را بدون گفتن نشان می دهند، از تصاویر استفاده می کنند.حال، این تصویر می‌تواند نمای نزدیک از یک بازیگر ترسناک یا کفش‌های جنگجوی فیلم باشد (منظورم استفاده از تصویری از یک شی از فیلم است که به نوعی موضوع فیلم را نشان می‌دهد)، یا یک گرافیک ساده (مانند یک پوستر مینیمال). – این مقاله را ببینیداین رویکرد می تواند تاثیر، توجه و علاقه را به طور همزمان ایجاد کند. بدن جنیفر یک نمونه کلاسیک از یک پوستر نمادین است. پوستری که شباهت عجیبی (!) به پوستر TrueBlood دارد. در این پوستر از جنبه جنسی، فضا و تضاد برای جلب توجه رهگذران استفاده شده است. پوستر همچنین ایده ای از موضوع فیلم را ارائه می دهد. این موضوع باعث محبوبیت این فیلم در بین مخاطبان و طرفداران ژانر ترسناک شد. همه اینها از طریق تصاویر انجام می شود 2) ایجاد علاقه 2.1) ایجاد انگیزه برای تماشای فیلم ممکن است با فیلمی برخورد کنید که نمادگرایی و تصاویر انتزاعی استفاده شده با فیلم مطابقت نداشته باشد. برای مثال، فیلم شما یک درام یا تریلر جدی است که با نمادگرایی قابل توضیح نیست. در این مورد بهترین ایده ای که می توانید به آن فکر کنید استفاده از تصاویری است که داستان فیلم را برای مخاطب بیان می کند. تصاویری که توسط بسیاری از بهترین پوسترهای فیلم مدرن استفاده می شود، مخاطب را در میانه صحنه فیلم قرار می دهد و باعث ایجاد تنش و انگیزه زیادی در تماشاگر برای تماشای فیلم می شود.تصویر یکی از شخصیت های اصلی فیلم مسائل اصلی را حل می کند، عده ای بعد از دیدن پوستر فکر می کنند که باید فیلم را ببینند تا بفهمند جریان چیست و پوستر فیلم کانیه بربر از این روش استفاده می کند.تماشاگران پس از تماشای تصویر فوق چیز زیادی از فیلم دریافت نکردند. بدانید که این فیلم جنبه های سورئال و حتی روانی دارد. شاید گرمایش زمین یا یک رویداد طبیعی دیگر باشد. در واقع، نمودارها عمداً برای بیننده گیج کننده و جالب هستند. چون تنها راه رهایی از این کنجکاوی جلوی گیشه سینماست. این پلان بهترین راه برای طراحی پوستر فیلم های فانتزی و روانی است. این دانش به سختی به دست می آید، اما با تمرین می توانید به راحتی آن را به دست آورید. شما می توانید هر پوستر فیلمی را بسازید، برخی از دانش آموزان با دیدن پول انگیزه می گیرند! ابتدا تمرین کنید، سپس دستورالعمل دریافت کنید، کار را انجام دهید و در نهایت منتظر پول باشید. در این بین این تمرین ها یک سری نمونه های زیبا و خلاقانه را برای شما رقم خواهند زد.به یاد داشته باشید که استفاده از نمادها و رنگ های ساده در یک فیلم می تواند معجزه کند.تنها نام کیارستمی برای جذب هواداران به فیلم جدیدش کافی است! اما شنوایی طبیعی من چطور؟ من اصلا کیارستمی را نمی شناسم یا دوست دارم، چگونه می توانم خودم را متقاعد کنم که این فیلم را ببینم؟ در اینجا ما طرفداران و طرفداران طراحان گرافیک هستیمهمیشه باید به خاطر داشته باشید که ممکن است هیچکس درباره جیمز کامرون چیزی بداند، بنابراین سعی کنید چیزی را روی پوستر فیلم او قرار دهید تا افراد دیگر را به فیلم جذب کند. در اینجا، اگر بتوانید آنها (غیر طرفداران) را وارد فیلم کنید، موفق شده اید. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ پوستر Inglourious Basterds را در بالا ببینید. این فیلم توسط یکی از مشهورترین فیلمسازان جهان و هنر هفتم کارگردانی شده است، اما این پوستر تبلیغاتی به سختی از کارگردان بزرگ یاد می کند. چون طرفداران تارانتینو به خوبی می دانند که او این فیلم را ساخته است. و طرفداران جدید کمتر به داستان کارگردان علاقه دارند چرا این پوستر تارانتینو را توضیح می دهد؟ با دانستن اینکه این یکی از طرفداران قدیمی آثار تارانتینو است، او فیلم را دید، بنابراین در اینجا باید روی طرفدارانی که هرگز نام تارانتینو را نشنیده اند و بینندگان جدید تمرکز کنیم. بیشتر مردم بیشتر با بازیگران کار می کنند تا تهیه کنندگان و کارگردانان.بنابراین کشیدن پرتره یکی از بازیگران اصلی فیلم یا نوشتن نام او با حروف بزرگ جلوه تبلیغاتی بیشتری می دهد.با این حال، به یاد داشته باشید که قرار دادن تصویر یک بازیگر بر روی پوستر فیلم تنها یکی از راه های جذاب برای ایجاد جذابیت است. اما این روش تقریباً برای همه پوسترهای فیلم ایرانی یک استراتژی تبلیغاتی است، موضوع تا جایی پیش رفت که عفراوی در مورد این پوسترها مطلبی نوشت و نویسنده به اصل بودن آنها اشاره کرد! بالاخره از نظر نویسنده پوستر فیلم های ایرانی فقط عکس بازیگران است. 2.3) سبک: ظاهر مناسب برای فیلم. چه در حال فروش یک فیلم بلند باشید یا یک فیلم پرفروش، سبک شما مهم است. برخی از تاثیرگذارترین پوسترهای فیلم از سبک هنری فانتزی استفاده جسورانه ای می کنند. چیزی که این پوسترها را از مسابقات هنری متمایز می‌کند، هنرمندی آنهاست (شوخی می‌کنم، من در مورد پوسترهایی صحبت می‌کنم که فقط هنرمندان می‌توانند آن‌ها را بفهمند، نه افراد غیر عادی) و ناکارآمدی آنها – سبک پوستر با خود فیلم مطابقت دارد. و مواد تبلیغاتی شما پوستر Overwatch در بالا نمونه خوبی از استفاده موفق از این تکنیک است. طراح با استفاده از رنگ های زرد و سرد در پس زمینه توجه دوستداران کتاب را به خود جلب می کند تا ظاهری بامزه ایجاد کند.همچنین این پوستر دقیق است زیرا از تصاویر مشابه فیلم استفاده می کند (یعنی مفهوم فیلم را نشان می دهد نه تصاویر کتاب).این سازگاری همچنین اجازه می دهد تا از این پوستر برای کاورهای DVD و سایر مواد تبلیغاتی استفاده شود. 3) نکته 3.1) تمایل مداوم به سایر قالب های تبلیغاتی پس از اکران فیلم محکوم به شکست است. مشکل در تغییر اندازه پوستر جلد DVD فیلم. بسیاری از فیلم های تولید شده از طرحی متفاوت بر روی جلد DVD نسبت به پوستر تبلیغاتی استفاده می کنند. با این حال، پوسترها همچنان به عنوان کاور دی وی دی برای فیلم های پرمخاطب و پرهزینه استفاده می شوند، با این حال، برجسته ترین پوسترها، عناوین و تصاویر باید به اندازه یک پوستر بزرگ در یک DVD کوچک قابل مشاهده باشند. و پوستر پارک ژوراسیک، چه بزرگ و چه کوچک، با این خط مطابقت دارد، پوستر شما دوام زیادی خواهد داشت، بنابراین باید دقیق و قابل تغییر اندازه باشد. علاوه بر این، حتی پوشش ها نیز پتانسیل ایجاد توجه و علاقه را دارند. 3.2) وضوح اگر یک فیلم سریال باشد، سریال همیشه اول است. دفتر بلیط من این کار را به دلایل خوبی انجام می دهم. آنها جزو پرفروش ترین فیلم های این مجموعه هستند.مانند سری هری پاتر، فیلم هایی که هم از نظر تجاری و هم در جشنواره ها خوب عمل می کنند، تضمین می کنند که فیلم های کاملاً تجاری به ندرت به اندازه سریال های تلویزیونی فروش داشته باشند.به همین دلیل است که یک سری از پوسترهای فیلم اغلب شماره گذاری می شوند.اول اینکه سریال ها به هم مرتبط هستند.معمولا یک عنوان بزرگ روی بوم وجود دارد و تصویر روی پوستر به سرعت قابل درک است، پوسترهای سریال پدرخوانده نمونه بسیار خوبی هستند. هر سه از سبک طراحی خود و بحران و موفقیت تجاری فیلم های قبلی خود برای بازاریابی و جذب مخاطب استفاده کردند.
بیشتر بخوانید:  کاربرد و انواع شارژر خورشیدی + راهنمای خرید

مطلب پیشنهادی

چگونه تصاویر پس زمینه مختلف در واتس اپ تنظیم کنم؟

تصویر پس‌زمینه و رنگ چت‌های WhatsApp را تغییر دهید. با نحوه تغییر تصویر پس زمینه …